Utdanningsspeilet
Innhold
Innhold
Forside / Detaljert innholdsoversikt
">1 – Barnehage
1.1 Barn i barnehagen
1.1 Barn i barnehagen
1.2 Ansatte i barnehagen
1.2 Ansatte i barnehagen
1.3 Barnehager
1.3 Barnehager
1.4 Trivsel og utvikling
1.4 Trivsel og utvikling
1.5 Spesialpedagogisk hjelp
1.5 Spesialpedagogisk hjelp
1.6 Samarbeid hjem – […]
1.6 Samarbeid hjem – barnehage
1.7 Kompetanse i barnehagen
1.7 Kompetanse i barnehagen
1.8 Sikkerhet i barnehagen
1.8 Sikkerhet i barnehagen
">2 – Fakta om grunnskolen
2.1 Tal på elevar og skolar
2.1 Tal på elevar og skolar
2.2 Fag- og timefordelinga i […]
2.2 Fag- og timefordelinga i grunnskolen
2.3 Tilpassa opplæring og […]
2.3 Tilpassa opplæring og spesialundervisning
2.4 Språkopplæring for […]
2.4 Språkopplæring for minoritetsspråklege
2.5 Valfag og framandspråk […]
2.5 Valfag og framandspråk på ungdomstrinnet
2.6 Skolefritidsordninga
2.6 Skolefritidsordninga
2.7 Lærartettleik
2.7 Lærartettleik
2.8 Kompetansen til lærarane
2.8 Kompetansen til lærarane
2.9 Vaksne i grunnskolen
2.9 Vaksne i grunnskolen
">3 – Fakta om vidaregåande opplæring
3.1 Elevar i vidaregåande […]
3.1 Elevar i vidaregåande opplæring
3.2 Programområde og fag
3.2 Programområde og fag
3.3 Vidaregåande skolar
3.3 Vidaregåande skolar
3.4 Lærlingar i vidaregåande […]
3.4 Lærlingar i vidaregåande opplæring
3.5 Spesialundervisning i […]
3.5 Spesialundervisning i vidaregåande opplæring
3.6 Vaksne i vidaregåande […]
3.6 Vaksne i vidaregåande opplæring
3.7 Personalressursar og […]
3.7 Personalressursar og kompetanse
">4 – Økonomiressurser
4.1 Kostnader til skole og […]
4.1 Kostnader til skole og barnehage
4.2 Kostnader til barnehage
4.2 Kostnader til barnehage
4.3 Kostnader til grunnskole
4.3 Kostnader til grunnskole
4.4 Kostnader til […]
4.4 Kostnader til videregående opplæring
">5 – Læringsresultater
5.1 Nasjonale prøver
5.1 Nasjonale prøver
5.2 Grunnskolepoeng og […]
5.2 Grunnskolepoeng og karakterer etter 10. trinn
5.3 Læringsresultater i […]
5.3 Læringsresultater i videregående opplæring
">6 – Læring og trivsel
6.1 Trivsel og tilhørighet […]
6.1 Trivsel og tilhørighet til skolen
6.2 Læringskulturen i klassen
6.2 Læringskulturen i klassen
6.3 Oppfølging hjemmefra og […]
6.3 Oppfølging hjemmefra og lekser
6.4 Elevenes opplevelse av […]
6.4 Elevenes opplevelse av motivasjon og mestring
6.5 Mobbing og negative […]
6.5 Mobbing og negative hendelser
6.6 Sikkerhet og beredskap i […]
6.6 Sikkerhet og beredskap i skolen
">7 – Læring i realfag – resultater fra TIMSS og PISA
7.1 Elevenes prestasjoner i […]
7.1 Elevenes prestasjoner i matematikk og naturfag
7.2 Elevenes prestasjoner i […]
7.2 Elevenes prestasjoner i ulike emneområder
7.3 Lærernes kompetanse
7.3 Lærernes kompetanse
7.4 Elevenes og lærernes […]
7.4 Elevenes og lærernes vurdering av undervisningen
7.5 Motivasjon og tanker om […]
7.5 Motivasjon og tanker om fremtidig utdanning og yrke
7.6 Utfordringer og muligheter […]
7.6 Utfordringer og muligheter i naturfag
">8 – Gjennomføring
8.1 Andelen som fullfører […]
8.1 Andelen som fullfører videregående opplæring
8.2 Elevbakgrunn og […]
8.2 Elevbakgrunn og gjennomføring
8.3 Status for dem som ikke […]
8.3 Status for dem som ikke har fullført
8.4 Overganger i videregående […]
8.4 Overganger i videregående opplæring
8.5 Gjennomføring av […]
8.5 Gjennomføring av læretiden
8.6 Sysselsetting av […]
8.6 Sysselsetting av nyutdannede fagarbeidere
8.7 Ungdommer uten og utenfor […]
8.7 Ungdommer uten og utenfor videregående opplæring
8.8 Oppfølgingstjenesten – […]
8.8 Oppfølgingstjenesten – for ungdommer utenfor opplæring og arbeid
Figuroversikt
Referanser
Les mer
Tidligere utgaver
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2009
Bruk
-knappen oppe til høyre i figuren for å laste den ned.
Se alle figurer
her
.
Flere tall
Udir.no